söndag 24 januari 2010

Fredag: Tömkörde ut med Suz och Marcel. Skritt och trav. Gick jätte bra.
På Ena sidan (Vänster) Så sätter jag tömmen så det blir som ett ledande tygel tag och på höger sida så sätter jag den bara 'vanligt' rakt igenom.
Annars har jag satt båda tömmarna 'vanligt' rakt igenom, men nu när han har vart lite bråkig så sätter jag ledande på ena sidan för att få lite bättre kontroll.
När vi tömkör på ridbanan så har jag ledanade på den inner sida. Så när jag byter varv ändrar jag också tömmarna.
Han är också väldigt mycket stelare i vänster sida, så då får jag lite extra hjälp vid tömkörning när jag sätter tömmen på vänster sida som ett ledande tygeltag.

Världens bästa Marcel och Suz!




LÖRDAG: Tömkörde på grusvägen utanför stallet. Cesto gick suveränt. Mycket tempoväxlingar, skänkel vikningar, halt och ryggning. Han var otrolig mjuk och lyhörd!

SÖNDAG: Ut i skogen med Elina och Putte. Var ute nästan 1 timme. Red till 'klätterbacken' upp för den två gånger. Vi skrittade endast. Fortfarande mycket snö ute, så det är jobbigt att bara skritta.

'klätterbacken' som vi har är toppen. Så himla bra träning.. Förhoppningsvis så fortsätter vi att klättra 1 dag i veckan :-)


Cesto och Putte förra vintern!





1 kommentar: