onsdag 20 januari 2010

Jag håller på att lära Cesto att Buga.. Och det går faktist riktigt bra. Han är jätte smidig och vig för att snart vara 20 år! Snart hoppas jag att han ska kunna utföra en riktig bugning på komando bara. Nu måste jag sätta en morot mellan hans framben!






Tisdag: jag sadlade och red lite 'dressyr' på stallplanen. Det är så mycket snö på ridbanan så det går inte att göra mer än att bara rida runt runt där. Stallplanen är plogad och det är riktigt bra underlag. Så vi skrittade runt och gjorde lite sidvärts, fram - bakdelsvändingar, ryggade. Han kändes riktigt trevlig. När jag hade ridigt ca 15 minuter så kommer Elina och frågar om vi ska ta en tur i skogen. Vilket vi gjorde. Cesto skötte sig exemplariskt. Även fast det var mörkt. Inte en enda gång bockade han, han hoppade inte ens till. Han gick helt lugnt och avslappnat hela vägen :-) Det är Elina och Puttes trygghet. Så nu kommer vi tvinga dem att rida med oss :-P

1 kommentar:

  1. Åh så skönt att ha någon trygg häst och ryttare både du och hästen litar på i samma stall. Härligt att det gick så bra. =)

    SvaraRadera