onsdag 24 februari 2010

Äter Torv!

Har försökt hittat någon information på nätet om varför hästar äter torv, men det kommer inte upp mycket alls.
Så nu ringde jag nyss till både ATG hästklinik och till Ultuna. På Stav så sa dem att det kunde vara magsår, men att dem tyckte att jag skulle ringa till Ultuna för det var där han behandlades för diarren.. Men är det bara jag som tycker att det är märkligt att dem börjar äta torv när dem har magsår?? Dessutom så har han jämt ätit torv, fast inte så mycket som nu.
På Ultuna så tyckte dem att jag skulle byta Strö, att jag istället skulle använda halm eller spån.
Idag så har jag både torv och spån i boxen, blandar! Men jag får väl heltenkelt gå över på bara spån.. Eller kanske Halm.

1 kommentar:

  1. Har du möjlighet att lägga halm i bädden så vågar jag påstå att det borde vara det bästa för Cesto. Önskar att vi hade den möjligheten hos oss. Härligt för hästarna att plocka med, bra för deras magar och dessutom fräscht och lätt att mocka i. :-D

    SvaraRadera