torsdag 25 februari 2010

Var ute i stallet redan vid 07.00 imorse. Hästarna stod då och åt på sitt morgonhö. Jag fixade allt foder och sedan tog jag ut Cesto för ett morgon tömkörningspass. Första gången på säkert två månader som vi har vart ute själva. Jag tömkörde grusvägen fram och tillbaka. Första 100 m gick galant, men sedan ville han vända hem. Men jag hade för engångsskull lite tur med mig och vår grusvägen är ca 3 meter bred och sen är det snövallar på säker 1m på varje sida av grusvägen. Så när han började krångla så hade han inte så mycket val, antingen upp i snövallen (vilket han försökte 1 gång, men insåg ganska fort att det inte gick så bra) eller gå framåt. Så efter ett par bocksprång så gav han med sig och gick på framåt. Efter det gick han som en klocka. Super duper fin. Han var jätte mjuk och fin, lyssnade mycket bra på min röst! Han tyckte nog att det var både roligt och skönt att få bli tömkörd.
Jag måste bli bättre och tömköra oftare. Både jag och Cesto tycker att det är kul + att Cesto går 100gånger bättre när jag tömkör + att jag också får motion :-)

Ska tidigt till stallet imorgon också, ska hjälpa till att ta ut hästarna!

2 kommentarer:

  1. Ååååååååååååååååh - han gör ju precis som Frasse... VÄLDIGT frustrerande. Jag blir rikstokig på honom!!!!!

    SvaraRadera
  2. Mmm jag med. Men Frasse är 5 år, då känns det ändå som han är i en trotts ålder.. Cesto är snart 20 år... DÅ är det verkligen INTE ok.

    SvaraRadera