tisdag 9 februari 2010






Det är så mycket snö, tror ni att alla denna snö någonsin kommer att försvinna?
Red ut idag tillsammans med Suz och Marcel! Skritta - trava - galopperade vår grusväg fram och tillbaka! Sen fortsatte vi rida lite utanför stallet. Gjorde lite sidvärts, halt - rygga - trav!
Bytte bett i söndags. Nu har Cesto ett rakt bett och jag måste säga att han känns mycket mjukare på de än på 3 delat.
Logiskt så tycker jag att det 3 delade bettet ska göra hästen mjukare och att det med ett raktbett automatiskt ska bli lite stummare. Men som sagt, han känns mycket mjukare på det raka bettet.
Jag brukar annars tömköra på det raka bettet och rida på 3 delat. Men jag ska försöka variera lite bättre, så att jag rider lite oftare på det raka bettet.



2 kommentarer:

  1. Jag är lite orolig över VAR all snö kommer att ta vägen när det väl börjar smälta. Puh. Vi kommer få översvämning både här och där innan tjälen går och sväljer undan. :-/ Det där med 3-delat kontra rakt bett; du tror inte de 3-delade nyper honom lite då det trots allt är ledat och det är därför han kan koppla av med det raka bettet som inte nyps alls?

    SvaraRadera
  2. Aa verkligen!! VI kommer att få bada slask!
    Jo, det är säkert helt korrekt! Vi ska rida mer på det raka :)

    SvaraRadera